Cookie beleid RKSV Avesteyn

De website van RKSV Avesteyn is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Vertrouwenscontactpersoon

Vertrouwenscontactpersoon (VCP)

Voel jij je binnen je team niet fijn, omdat je het gevoel hebt te worden buitengesloten, gepest, gediscrimineerd of misschien wel om een andere reden? Zijn er problemen in het contact met je trainer en/of leider die je zelf niet met hen durft of wilt bespreken? Zijn er andere problemen, waardoor je je niet altijd goed kan concentreren tijdens de training of een wedstrijd? Is er iets gebeurd op de vereniging waardoor je nu steeds angstig of gespannen bent? Levert sporten meer stress op dan plezier? Heb je vragen, problemen of klachten waar je nergens mee terecht kunt en weet je niet wat je er mee aan moet?

Neem dan contact op met onze vertrouwens contactpersoon Kitty Poort. Zij zal vertrouwelijk met je praten en kijken hoe ze je kan helpen. 

Je kunt Kitty telefonisch bereiken via 06-22404447 of via [email protected].

 

Uitleg over de VCP bij RKSV Avesteyn

Wat verstaan we onder ongewenst gedrag? Wat kan jij verwachten van de VCP als jij je verhaal wilt vertellen? Wordt mijn verhaal vertrouwelijk behandeld? Antwoorden op deze vragen lees je in deze uitleg..

Wat verstaan we onder ongewenst gedrag?

Onder ongewenst gedrag wordt in ieder geval verstaan:

  • Seksuele intimidatie
  • Agressie en geweld
  • Pesten
  • Discriminatie
  • Criminaliteit

Ook zorgen over het welzijn van jeugdleden in bijvoorbeeld de thuissituatie kunnen aan de vertrouwenspersonen worden gemeld.

Wat zijn de taken van een VCP?

  •  Eerste opvang van leden die te maken hebben met seksuele intimidatie of ander ongewenst gedrag en hierover willen praten.
  • Aanspreekpunt voor (bestuurs)leden, ouders en vrijwilligers van de vereniging voor problemen binnen en eventueel buiten de vereniging die te maken hebben met ongewenst gedrag;
  • Samen met melder kijken welke mogelijkheden er zijn of welke acties ondernomen kunnen wordt om tot een oplossing te komen. Daarbij kijkt de VCP naar wat de melder zelf kan doen of wie daarbij ingeschakeld kan worden.
  • Doorverwijzen en daarbij eventueel advies en/of ondersteuning bieden.
  • Anonieme registratie van meldingen en jaarlijkse (anonieme) rapportage aan het bestuur van de vereniging;
  • Gevraagd en ongevraagd geven van adviezen en aanbevelingen aan het bestuur van de vereniging ter voorkoming van ongewenst gedrag;

 

Vertrouwelijkheid

De VCP heeft een geheimhoudingsplicht. Alle meldingen worden vertrouwelijk behandeld. Dat betekent dat hier alleen met derden over gesproken wordt met toestemming van de melder. Uitzondering vormen zeer ernstige situaties. Als er sprake is van (verdenking) van misdrijven zal de VCP ook zonder toestemming van de melder de politie of een andere geëigende instantie inschakelen.

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!